Neely, A. and Bourne, M. “Implementing performance measurement systems: a literature review” International Journal of Business Performance Management, 5(1), 2003.
[1]
|
Silverman, D. “Quality Research; Theory, Method and Practice” Stage, pp.177-200, 2006.
|
[2]
|
Taylor-Power, E. and Henert, E. “Developing a logic Model: Teaching and Training Guide” University of Wisconsin system, 2008.
|
[3]
|
Tangen, S. “Professional practice performance measurement: from philosophy to practice” International Journal of Productivity and performance Management, 53(8), pp.726-737, 2004.
|
[4]
|
[5]
|
اولیاء، محمدصالح. بهجت، محسن. مدرسی، سیدناصر. "مبانی ارزیابی عملکرد سازمانهای فرهنگی" انتشارات شورای عالی انقلاب فرهنگی، 1384.
|
Sutherland, j. and canwell, d. “key concept in operation management” first published by palgrave macmillan, 2004.
|
[6]
|
Nelarine, C. & Larraine, G. “Performance Management: Strategy, systems and Rewards” Thomson learning, London, 2001.
|
[7]
|
Brown, M.F. stilwell, j.” The Ethical Foundation of Performance Measurement and Management” Public Management, 87(5), pp. 22-25, 2005.
|
[8]
|
Broadbent, J. and Laughlin, R. “Performance management systems: A conceptual model” Management Accounting Research, 20, pp.283-295, 2009.
|
[9]
|
[10]
|
آرمسترانگ، مایکل. "راهبردهای مدیریت منابع انسانی" ترجمه: ابیلی، خدایار، موفقی، حسن، تهران، نشرفرا، ص3،17-23، 1385.
|
[11]
|
طرح فرا سازمانی فاوا "الگوی اهداف کنترلی فناوری اطلاعات"، چاپ اول، انتشارات موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، ص17، 1389.
|
[12]
|
کاسکو، بارات. " تفکر فازی" ترجمه غفاری، علی. مقصودپور، عادل. تهران: انتشارات دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، 1377.
|
[13]
|
فیضی، طاهره. "مبانی سازمان و مدیریت"چاپ پانزدهم، انتشارات دانشگاه پیام نور، ص48، 1388.
|
[14]
|
احمدی جوقی، علی اکبر. "برنامه و مدیریت هدف گرای پروژه" انتشارات انستیتو ایزایران، ص37، 1386.
|
[15]
|
حسن آبادی، محمد. نجارصراف، علیرضا. "الگوی جامع نظام بودجهریزی عملیاتی"،چاپسوم، انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، 1387.
|
Budhwar, Pawan S. and denisi, A. “routledge Performace management systems” A global Perspective, pp.24-43, 2008.
|
[16]
|
[17]
|
فرنچ، وندال، اچ.بل، سسیل،"مدیریت تحول در سازمان" چاپ پانزدهم، ترجمه: الوانی، سیدمهدی. داناییفر، حسن. انتشارت صفار-اشراقی، 1389. |
Guide for managing Information Technology as an Investment & Measuring Performance”What Is Performance Management” department of defense, 1997.
|
[18]
|
Ferreira, A. and Otley, D. “The Design and Use of Management Control Systems: An Extended Framework for Analysis” working paper, Social Science Research Network, 2005. Available drom: http://papers.ssrn.com.
|
[19]
|
[20]
|
جمالی، حسین. "رهنگاشت (نقشهراه) فناوری (ازمفهوم تا اجرا)" انتشارات مرکز آینده پژوهی علوم و فناوری دفاعی، ص11-14، 1389.
|
[21]
|
غلامی، حسین. نورعلیزاده، حمیدرضا. "مقایسه روشهای ارزیابی عملکرد" اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد، جهاد دانشگاهی دانشکده مدیریت-دانشگاه تهران، 1381.
|
[22]
|
رازانی، عبدالصمد. "الگوهای بینالمللی ارزیابی عملکرد" اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد، جهاد دانشگاهی دانشکده مدیریت-دانشگاه تهران، 1381.
|
Salminen, A. and Lehtinen, S. Hallintotiede ja vertaileva tutkimus, “Administrative Science and Comparative Study” Proceedings of the University of Vaasa. Research Papers, 86, 1982.
|
[23]
|
[24]
|
قلیچلی، بهروز. "تعالی منابع انسانی-ارزیابی، برنامهریزی و بهبود" تهران: انتشارات سرآمد، ص 138و155و169-176، 1386.
|
[25]
|
روغنیان، عماد. "بررسی روشهای مختلف اندازهگیری عملکرد" اولین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد، جهاد دانشگاهی دانشکده مدیریت-دانشگاه تهران، 1381.
|
[26]
|
کاپلان، رابرتاس. نورتون، دیویدپی. "سازمان استراتژی محور" چاپ دوم، ترجمه: بختیاری، پرویز. تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، ص147-148، 1385.
|
Neely, A.D.”Performance measurement system design: developing and testing a processbased approach” International Journal of Operations & Production Management, 20(10), pp.1119-1145, 2000.
|
[27]
|
Scott, D. Pultz, J.E. Holub, E. Bittman, T.J. McGuckin,P. “Introducing the Gartner IT Infrastructure and Operations Maturity Model” Gartner for IT Leader, Gartner Inc., pp.1-7, 2007.
|
[28]
|
[29]
|
فرتوکزاده، حمیدرضا. وزیری، جواد. "گذر به موج چهارم" پنجمین همایش تعالی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، 1391.
|
[30]
|
دیوید، فرد.آر. "مدیریت استراتژیک"ترجمه: پارسائیان، علی. اعرابی، سیدمحمد. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، صص.542-543، 1379.
|
[31]
|
علیرضایی، محمدرضا. میرحسنی، سیدعلی. "ایجاد یک نظام ارزیابی عملکرد کارآمد برای کلیه سطوح عملکردی سازمانها" اولین کنفرانس مدیریت عملکرد، جهاد دانشگاهی دانشکده مدیریت-دانشگاه تهران، 1381.
|
[32]
|
زالی، محمدرضا. "بررسی سیستمهای نوین ارزیابی عملکرد سازمانی" اولین کنفرانس مدیریت عملکرد، جهاد دانشگاهی دانشکده مدیریت-دانشگاه تهران، 1381.
|
[33]
|
آیین نامه ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دفتر ارزیابی عملکرد و بهبود مدیریت، 1384.
|
[34]
|
اعرابی، محمد. "تحقیق تطبیقی" چاپ دوم، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، ص10، 19، 26-27، 1382.
|
[35]
|
استیسی، رالف. "تفکر استراتژیک و مدیریت تحول" ترجمه: جعفری، مصطفی. کاظمیموحد، مهزیار. تهران: نشررسا، ص143و155-157، 1389.
|
Wenan, T. “A Methodology Towards the Implementation of Performance Management for Virtual Enterprise” 13th International Conference on Computer supported Cooperative Work in Design, 2009.
|
[36]
|
Carton, R.B. and Hofer, C.W. “Measuring Organizational Performance- Metrics for Entrepreneurship and Strategic Management Research” Edward Elgar (EE) Publishing Limited, pp.53-54, 2006.
|
[37]
|
Isaev, D. “Development of Performance Management Systems” International Conference Information Management and Industrial Engineering, 2011.
|
[38]
|
Ferreira, A. and Otley, D. “The design and use of performance management systems: An extended framework for analysis” Management Accounting Research, 20, pp.263-282, 2009.
|
[39]
|
Langfield-Smith, K.” A review of quantitative research in management control systems and strategy” Handbook of Management Accounting Research. Elsevier, Oxford, pp. 753–784, 2007.
|
[40]
|
Yan, Shi and Xiangjun, Lu. “The Role of Business Intelligence in Business Performance Management” 3th International Conference Information Management, Inovation Management and Industrial Engineering, 2010.
|
[41]
|
Lee, S. “Performance-based Management for Public Organization: Lessons learned Form the U.S.Army's Velocity Management” International review of Public Administration, 8, 2004.
|
[42]
|
[43]
|
لورنژ، پیتر. اسکات مورتن، مایکلاف. گوشل، سومانترا. "کنترل استراتژیک" ترجمه: سیدمحمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، 1385. |
[44]
|
سعادت،اسفندیار. "مدیریت منابع انسانی" تهران: انتشارات سمت، ص.214، 1386. |
Howell, Marvin T. “Critical Success Factors Simplified” CRC Press, Taylor & Francis Group, p.3, 2010.
|
[45]
|
Evans, J.R. and Lindsay, W.M. “The management and control of Quality” McGraw Hill Irwin, 2005.
|
[46]
|
[47]
|
احمدوند،علی محمد.جهانشاهی، حسن. تربتی، امیر. آرمان مهر، مسلم. "طراحی نقشه راهبرد با استفاده از نگاشتهای ادراکی فازی"، توسعه انسانی پلیس، 39،صص. 35-54،1390. |
[48]
|
رضائیان، علی. " مبانی سازمان و مدیریت" چاپ دوم، تهران: انتشارات سمت، صص.507-509،1380.
|
Chenhall, R. "Integrative strategic performance measurement systems, strategic alignment of manufacturing, learning and strategic outcomes: an exploratory study" Accounting, Organizations and Society, 30 (5), pp.395–422. 2005.
|
[49]
|
De Waal, A.A. “The Role of Behavioral Factors and National Cultures in Creating Effective Performance Management Systems” Systemic Practice and Action Research, 19(1), 2006.
|
[50]
|
Meadows, M. and Pike, m. “Performance Management for Social Enterprises” Systemic Practice and Action Research, 23(2), pp. 127–141, 2010.
|
[51]
|
Gutner, T. and Thompson, A. “The Politics of IO Performance: A Framework” The Review of International Organizations, 5(3), pp.227-248, 2010.
|
[52]
|
Yutong, W. and Liu, T. “The design of performance management indicators for Chinas county-level local government” International Conference Information Management and Industrial Engineering, 2011.
|
[53]
|
Kwok, S.and Tam, D.M.Y. “Challenges of Appraising Intangible Outcomes with Unclear Objectives: Performance Management Issues in Local Government in Ontario” Public Organization review, 11(3), pp. 297-306, 2011.
|
[54]
|
De Lancer Julnes, P. and Holzer, M. “Performance measurement: Building theory, Improving practice”. An Aspa Classics volume, Armonk, NY: M.E. Sharpe, p. 9, 2008.
|
[55]
|
Latham, G. Almost, J. Mann, S. Moore, C. “ New developments in performance management” Organizational Dynamics, 34(1), pp. 77−87, 2005.
|
[56]
|
Lipson, M. “Performance under ambiguity: International organization performance in UN peacekeeping”The Review International Organization, 5(3), pp. 249-284, 2010.
|
[57]
|
Berry, A.J. “Emerging themes in management control: A review of recent literature” The British Accounting Review, 41(1), pp.2-20, 2009.
|
[58]
|
Wang, T. “Applying The Balanced Score Card In The Team Strategic Performance Management” International Conference Information Management and Industrial Engineering, 2011.
|
[59]
|
Qing-ling, D. “Application of PDCA Cycle in the Performance Management System” 4th International Conference on Wireless Communications, Networking and Mobile Computing,china: Dalian, 2008.
|
[60]
|
Dong, L. and Jian, C. “Toward a Systematic Methodology for Developing Business Performance Management Systems” 17th International Conference on Management Science &Engineering , Melbourne, Australia, 2010.
|
[61]
|
[62]
|
سایمونز، رابرت. "نظامهای کنترل و سنجش عملکرد برای اجرای استراتژی" چاپ اول، ترجمه: اسدی، مجتبی. تهران: انتشارات گروه پژوهشی صنعتی آریانا، 1385.
|
Wang, Y. and Li, Y. “The Missing Theoretical Basis of Performance Management: Review and Prospect” International Conference Information Management and Industrial Engineering, 2011.
|
[63]
|
Scott, W.R. “Organizations: Rational, natural, and open systems” 5th edition, Upper Saddle River: Prentice Hall , 2003.
|
[64]
|
Williamson, D.”The COSO ERM Framework: a critique from systems theory of management control” International Journal of Risk Assessment and Management, 7 (8), pp.1089–1119, 2007.
|
[65]
|
McKenna, S. Richardson, J. Manroop, L. ” Alternative paradigms and the study and practice of performance management and evaluation” Human Resource Management Review, 21(2), pp.148–157, 2011.
|
[66]
|
[67]
|
امرالهی بیوکی، ناهید. زارع بیدکی، سعید. میرغفوری، سیدحبیب ال. " آسیب شناسی نظام ارزیابی عملکرد در بخش دواتی و ارائه راهکارهای اجرایی" سومین کنفرانس مدیریت عملکرد، 1386.
|
Lockamy, A. “A study of operational and strategic performance measurement systems in selected world class manufacturing firms: an examination of linkages for competitive advantage” Ph.D. Thesis, University of Georgia, Computers in Industry, 2005.
|
[68]
|
Anderson, B. “Holistic performance management: an integrated framework” International Journal of Productivity and Performance management, 55(1), pp.61-78, 2006.
|
[69]
|
Simmons, J. “Reconciling Effectiveness and Equity in Performance Management: A Stakeholder Synthesis Approach to Organizational Systems Design” Systematic Practice and Action Research, 16(5), 2003.
|
[70]
|
Popova, V. and Sharpanskykh, A. “Modeling organizational performance indicators” Information systems, 35(4), pp.505-527, 2010.
|
[71]
|
De Lancer Julnes, p. “Performance-Based Management Systems” CRC Press, 2009.
|
[72]
|
Alexander, j. “Performance Dashboards and Analysis for Value Creation” John Wiley & Sons Inc. Hoboken, New Jersey, pp.200-271, 2007.
|
[73]
|
Halbrook, A. and Hughes, L. “Operationalising definitions of Innovation at the level of the firm” Centre for Policy Research on Science and Technology, Vancouver, 1999.
|
[74]
|
Storey, J. “The Management of Innovation” Vol. 1, UK: Edward Elgar Publishing Limited, 2004.
|
[75]
|
[76]
|
هچ، ماری.جو. "تئوری سازمان" ترجمه: دانایی فرد، حسن. چاپ چهارم، انتشارات افکار، صص.72-73، 1388.
|
[77]
|
خاکی، غلامرضا. "روش تحقیق در مدیریت" انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ص73، 1379.
|
|
|
|
|