@article { author = {Nabavi, Seyed Hasan and Sabetifard, Alireza and Ghiyasvand, Davoud and Ghoreishi, Shadi}, title = {Investigating the Effects of Company Resources and Environmental Variables on the Commercialization of New Product at the Iranian National Laser Center}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {1}, pages = {1-24}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Clearly one of the main reasons for fast growth of technology development in developed countries is paying attention to commercialization process of internal researches' results. It can be concluded that the basis of commercialization process is the cooperation of research and industrial sectors in conversion of research results into innovations and the development of new products. In this survey, we try to study the impact of resources and environmental variables on the commercialization of new product development, especially variables like "dominant design", "increase in market heterogeneity" and "network side-effects" in Iranian National Laser Center (INLC). This study is applied in objective and descriptive-survey in nature. After reviewing the literature through library studies, a researcher-made questionnaire is applied to test the research hypotheses. The validity and reliability of the questionnaire are tested respectively by content and construct related validities, and "Cronbach's alpha". Bivariate linear regression and structural equation modeling are used as inferential statistics methodology. Findings imply that "dominant design", "technology acquisition attitude" and "increase in market heterogeneity" have significant effects on the commercialization of new product in INLC; whereas "company's resources" and "network side-effect" do not have any significant effects on the commercialization of new product in the center.}, keywords = {Company Resources,Environment Variables,New Product Commercialization,Iranian National Laser Center (INLC)}, title_fa = {بررسی تأثیر منابع شرکت و متغیرهای محیطی در تجاری سازی محصول جدید در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران}, abstract_fa = {به طور قطع یکی از دلایل اصلی پیشرفت سریع توسعۀ فناوری در کشورهای توسعه یافتۀ صنعتی، توجه به فرآیند تجاری سازی نتایج پژوهش های داخلی بوده است. از این رو، می توان نتیجه گرفت اساس فرآیند تجاری سازی، مشارکت بخش پژوهشی و صنعت در تبدیل نتایج پژوهش ها به نوآوری و محصول جدید است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر منابع شرکت و متغیرهای محیطی در تجاری سازی محصول جدید به ویژه بررسی تاثیر عواملی مانند طراحی غالب، افزایش ناهمگونی بازار و آثار جانبی شبکه در مرکز علوم و فنون لیزر ایران انجام شد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی- پیمایشی است و در آن، برای بررسی ادبیات موضوع از روش کتابخانه ای و برای جمع آوری داده های پژوهش، از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی محتوا و سازه و پایایی آن با کمک روش محاسبۀ ضریب آلفای کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت. روش های آمار استنباطی مورد استفاده، آزمون رگرسیون خطی دو متغیره و مدلسازی معادلات ساختاری بودند. یافته های پژوهش نشان داد که طراحی غالب، نگرش کسب فناوری و افزایش ناهمگونی بازار تأثیر معنی داری بر تجاری سازی محصول جدید در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران دارند؛ این در حالی است که منابع شرکت و آثار جانبی شبکه تأثیر معنی داری بر تجاری سازی محصول جدید در این مرکز نداشته اند.}, keywords_fa = {منابع شرکت,متغیرهای محیطی,تجاری سازی محصول جدید,مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14759.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14759_dbb14cb771b3fc235f6d54faa7549413.pdf} } @article { author = {Dadvar, Seyed Abbas and Manteghi, Manoochehr and Bagheri, Abolfazl}, title = {Identifying the Critical Success Factors of Research Collaborations between Universities and Defense Industries in Iran}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {1}, pages = {25-52}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {There is an institutionalized connection between industry and university in developed countries. However, in Iran, despite a great emphasis on establishing and strengthening connections between defense industries and universities, there is no specific process to build an effective collaboration and the current policies are not highly sufficient for existing needs. The main reason is lack of proper identification of critical success factors in industry-university collaboration. So, the main purpose of this study is to identify the critical success factors of defense industries and university collaboration. To do so, 19 critical success factors are identified in four dimensions of interactions design, knowledge, social, and collaboration success through the literature review, then the research model and hypotheses are proposed consequently. A questionnaire is designed to collect experts' opinions. The four dimensions and their factors are measured by frequency tables, mean and standard deviation. In addition, the effect of each factor on collaboration is determined through one sample test. Also, another questionnaire (including 36 items) is designed and distributed among users. Its questions are assessed and confirmed by conformity factor analysis. After that, the effects of all success factors are verified by path analysis, and the research model and hypothesis are confirmed by the findings resulted from structural equation modeling. Finally, some solutions and practical suggestions are made to improve and enhance the collaborations between university and defense industries.}, keywords = {Technology Management,Industry-university collaborations,Triple Helix,Innovation,Success Factors}, title_fa = {ارائه مدلی مشتمل بر عامل های کلیدی موفقیت برای همکاری میان دانشگاه ها و صنایع دفاعی کشور}, abstract_fa = {در کشور ما، هر کی از صنایع دفاعی با روش متفاوتی ارتباط میان خود و دانشگاه ها را برقرار و از توانمندی های آن ها، برای پیشبرد اهداف و مأموریت های خود استفاده می کنند. در برخی موارد این روش ها چندان اثربخش نیست. دلیل اصلی این امر را می توان، نبود شناخت کافی از عوامل مؤثر بر موفقیت همکاری بین صنعت و دانشگاه دانست. پژوهش حاضر، سعی دارد با مطالعه مدل های ارتباط میان دانشگاه و صنعت در جامعه های پیشرفته و بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت این تعاملات، عامل های کلیدی و میزان تأثیر هر کی بر موفقیت همکاری را در قالب مدلی ارائه نماید. بدین منظور، با مرور ادبیات موضوع، 19 عامل کلیدی مؤثر در موفقیت همکاری در قالب چهار بعُد شناسایی و در یک مدل ارائه گردید. سپس نظر اساتید و خبرگان با استفاده از ابزار پرسش نامه جمع آوری شد. با تحلیل داده های بدست- آمده، مؤثربودن با نبودن هر بعُد یا عامل بر موفقیت همکاری دانشگاه و صنایع دفاعی مشخص گردید. در ادامه، پرسشنامۀ دیگری برای کاربران طراحی و توزیع گردید و به وسیلۀ تحلیل عاملی تأ ییدی و تحلیل مسیر، تاثیرگذاری تمامی عامل ها بر موفقیت همکاری، تحلیل و تأ یید شد. در پایان، با استفاده از نتایج حاصل از مدل سازی معادلات ساختاری، فرضیه ها و مدل پیشنهادی تأ یید و راهکارها و پیشنهادات کاربردی جهت بهبود همکاری های دانشگاه ها و صنایع دفاعی کشور ارائه گردید.}, keywords_fa = {مدیریت فناوری,ارتباط صنعت و دانشگاه,مارپیچ سه گانه,نوآوری,عامل های موفقیت}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14764.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14764_eed34a4df3eafdc817f0b05cc8c8193b.pdf} } @article { author = {Karimpour, Ahmad and Arasti, Mohammad Reza and Akbari Jokar, Mohammad Reza and Sheikhzadeh, Mehdi}, title = {A Model for Product Technology Strategizing in a Firm Based on its Suppliers' Technological Capabilities}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {1}, pages = {53-85}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {With the increasing complexity of products and necessity for development, today's products, processes and the relevant technologies are planned, designed and finally manufactured with the participation of suppliers in the wide range of the corporation's supply chain. Lack of attention of corporations to the technological capabilities of supply chains has made them experience different problems in implementing product and process development strategies. This paper tries to design an integrated model for product technology strategizing in the supply chain of a firm based on the technological capabilities of its suppliers. This study is conducted with qualitative approach in two stages. First, after reviewing the literature and studying the documents of automotive companies, the preliminary data is gathered through in-depth interviews with a group of experts of Iranian automotive industry, and then the collected data is analyzed by theme methodology. After that, based on the identified themes and exploring the relations between them, a conceptual model is designed. At the second phase, the validity and reliability of the designed model are tested and confirmed using the methodology of focus group with another group of experts of the industry. The designed model makes it possible for corporations to develop a strategy of technology with the participation of supply chain.}, keywords = {new product development,Strategic Management of Technology (SMOT),Product Technology,Product Architecture,Technology Supply Chain,technology evaluation}, title_fa = {طراحی مدلی برای تدوین راهبرد فناوری های محصول در سطح یک بنگاه مادر براساس توانمندی های فناورانه شبکه زنجیره تامین}, abstract_fa = {با افزایش پیچیدگی در محصولات و نیز لزوم توسعه و کاربرد فناوری های پیشرفته در آنها، امروزه محصولات، فرآیندها و نیز فناوری های مرتبط با آنها با مشارکت تامین کنندگان و در گستره زنجیره تامین یک بنگاه طرح ریزی، طراحی و ساخته می شوند. عدم توجه بنگاه های مادر به توانمندی های فناورانه زنجیره تامین در زمان تدوین راهبرد فناوری، آنها را در اجرای راهبردهای توسعه محصول و فرآیند دچار مشکلات زیادی می نماید. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدلی یکپارچه برای تدوین راهبرد فناوری های محصول در گستره زنجیره تامین یک بنگاه مادر براساس توانمندی های فناورانه تامین ک‌نندگان و با رویکرد کیفی و در دو مرحله انجام شد. ابتدا پس از مرور ادبیات و بررسی پیشینه پژوهش و نیز مطالعه مستندات بنگاه های خودروسازی، داده های اولیه از طریق انجام مصاحبه های عمیق اکتشافی با گروهی از خبرگان صنعت خودروسازی ایران که بصورت نظری نمونه برداری شده بودند، جمع آوری و سپس با استفاده از روش تحلیل زمینه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. در ادامه براساس زمینه های شناسایی شده و کشف ارتباطات بین آن ها، یک مدل مفهومی طراحی شد. در مرحله دوم، اعتبار مدل طراحی شده با استفاده از روش گروه کانونی با تعداد دیگری از خبرگان صنعت یادشده مورد تصحیح و تصدیق قرار گرفت. مدل طراحی شده این امکان را برای بنگاه های مادر فراهم می آورد که آنها بتوانند با مشارکت زنجیره تامین و بصورت یکپارچه به تدوین راهبرد فناوری بپردازند.}, keywords_fa = {توسعه محصول جدید,مدیریت راهبردی فناوری (SMOT),فناوری محصول,معماری محصول,زنجیره تامین فناوری,ارزیابی فناوری}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14765.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14765_cf353041b8069c7a95da5b1009ce5afc.pdf} } @article { author = {ZandHessami, Hessam and Ashtianipour, Zeinab and Pourabdolah, Soraya}, title = {Organizational Preparedness for the Successful Implementation of Technology Development Strategies}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {1}, pages = {87-107}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Competition and maintaining competitive position in the current complex market situation require the selection of an appropriate strategy to gain the goals and knowledge of the capabilities and capacities within the organization. The evaluation of organizational preparedness is a good measure to look into the current level of organization's capabilities of designing and implementing strategies. Technology and technology development strategies are important factors for gaining organization's goals. To implement technology development strategies successfully, being aware of organization's internal capabilities helps managers better identify technology development opportunities and leads to growth and achieving competitive advantage. This study is of descriptive-analytical and functional type. Data collection is done by reviewing the literature, interviews with experts and scholars, and questionnaires. The data is analyzed through interpretive-structural modeling (ISM) technique and DEMATEL, and then the relation and sequence of dimensions and criteria are determined. Finally, the integrated model of ISM-DEMATEL is presented.}, keywords = {Technology development strategies,integrated model of ISM-DEMATEL,organizational preparedness}, title_fa = {بررسی عوامل موثر بر آمادگی درون سازمانی جهت اجرای موفق راهبر د توسعه فناوری}, abstract_fa = {رقابت و حفظ موقعیت در بازار پیچیده کنونی، نیازمند انتخاب راهبرد مناسب جهت پیشبرد اهداف و آگاهی از توانمندیها و قابلیت های درونی سازمان است. ارزیابی آمادگی سازمان، یک رویکرد مناسب برای آگاهی از سطح فعلی قابلیت های آن جهت طراحی و اجرای راهبرد محسوب می شود، که به شناسایی حوزه هایی که نقاط ضعف سازمان به شمار می آیند نیز کمک بسیاری خواهد کرد. فناوری و راهبردهای توسعه فناوری، از مهم ترین عوامل موثر در پیشبرد موفق اهداف سازمان هستند. برای اجرای موفق راهبردهای توسعه فناوری، آگاهی از قابلیت های درونی سازمان موجب شناخت بیشتر فرصت های توسعه فناوری و در نهایت دستیابی به رشد و مزیت رقابتی می شود. به این منظور در پژوهش حاضر، پس از مطالعه منابع، عوامل کلیدی موثر بر آماده سازی سازمان برای اجرای موفق راهبردهای توسعه فناوری در سازمان شناسایی و از طریق مدل ساختاری تفسیری در چهار سطح ارائه شدند. در این پژوهش با استفاده از روش ISM ، عوامل موثر بر آماده سازی سازمان برای اجرای موفق راهبردهای توسعه فناوری بصورت سطح مند، اولویت بندی گردید و روابط میان عوامل نیز مشخص شد. با بهره گیری از روش دیماتل، میزان اولویت و اهمیت عوامل و همچنین شدت روابط میان عوامل نیز محاسبه گردید و در نهایت در مدل تلفیقی ISM-DEMATEL عوامل بصورت سطح مند اولویت بندی و میزان اهمیت آنها نیز بصورت کمی مشخص شد.}, keywords_fa = {آماده سازی سازمان,راهبرد توسعه فناوری,مدل تلفیقی,ISM-DEMATEL}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14766.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14766_d0395148f8e491fa9d00f076cbb1e248.pdf} } @article { author = {Mirkamali, Seyed Mohammad and Rezaeian, Sahba}, title = {The Effects of Organizational Structure and Culture on Innovation: A Comparative Study of the Central Organizations of the Islamic Azad University, Payame Noor University, the University of Applied Science and Technology, and the University of Tehran}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {1}, pages = {109-131}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Nowadays, innovation is regarded as one of the main merits for the liveliness of educational organizations, especially universities. This study aims to examine the differences between various universities of Iran in terms of organizational innovation and the impact of structure and culture. To do so, Iran's universities are categorized into four main groups: Islamic Azad University, Payame Noor University (PNU), the University of Applied Science and Technology (UAST), and public universities. The statistical population of the study is comprised of managers and employees of the central organization of these universities. The conceptual model and research hypotheses are developed based on the related literature. Data collection, and hypotheses and model testing are done through questionnaire tool and structural equation model. In the UAST, a meaningful relationship is revealed between innovation-culture and innovation-structure; in the University of Tehran, there is a positive and meaningful relationship between culture and innovation; and In the Islamic Azad University, a meaningful relationship exist only between culture and innovation. By structural equations modeling, the impacts of latent variables (structure) on endogenous latent variables (culture and innovation) are examined, and the results show that the structure does not affect innovation in central organization of these universities directly. But the meaningful impact of structure on culture and very meaningful impact of culture on organizational innovation lead to the conclusion that organizational structure can be influential via affecting the culture.}, keywords = {Organizational Innovation,Organizational Culture,Organizational Structure,university central organization,Iran}, title_fa = {تاثیر ساختار و فرهنگ سازمانی بر نوآوری: مطالعه تطبیقی در سازمان مرکزی دانشگاه های پیام نور، علمی-کاربردی، آزاد اسلامی و دانشگاه تهران}, abstract_fa = {امروزه نوآوری یکی از مزیت های اصلی برای حیات سازمان های آموزشی بویژه دانشگاه ها است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تفاوت های موجود در دانشگاه های مختلف ایران در نوآوری سازمانی و تاثیر ساختار و فرهنگ انجام شد. به این منظور، بر اساس اهداف و ماموریت های تعریف شده، دانشگاه های ایران به 4 گروه آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی- کاربردی و دانشگاه های دولتی طبقه بندی شدند و مدیران و کارکنان سازمان مرکزی این دانشگاه ها جامعه آماری این پژوهش را تشکیل دادند. مدل مفهومی و فرضیه های پژوهش با مطالعه ادبیات موضوع طراحی گردید و جمع آوری داده ها، آزمون مدل و فرضیه ها، با ابزار پرسشنامه و روش معادلات ساختاری انجام شد. نتایج نشان داد که در دانشگاه پیام نور میان تمامی متغیرها، ارتباط دو به دو مثبت و معنادار وجود دارد. در دانشگاه علمی-کاربردی میان نوآوری-فرهنگ و نوآوری-ساختار ارتباط معنادار مشاهده شد و در دانشگاه تهران (به عنوان نماینده دانشگاه های دولتی) ارتباط مثبت و معنادار بین فرهنگ و نوآوری وجود داشت. در مورد دانشگاه آزاد، تنها میان فرهنگ و نوآوری ارتباط معنادار مشاهده گردید. با اجرای مدلسازی معادلات ساختاری، میزان تاثیر متغیرهای مکنون (ساختار) بر متغیرهای مکنون درونزا (فرهنگ و نوآوری) مورد بررسی قرار گرفت که نتایج نشان می داد ساختار به طور مستقیم بر نوآوری در سازمان مرکزی این دانشگاه ها تاثیر ندارد اما تاثیر معنادار ساختار بر فرهنگ و از سوی دیگر تاثیر بسیار معنادار فرهنگ بر نوآوری سازمانی به این نتیجه منتهی شد که ساختار سازمانی به واسطه تاثیر بر فرهنگ، می تواند بر نوآوری سازمانی در سازمان مرکزی دانشگاه های ایران تاثیرگذار باشد.}, keywords_fa = {نوآوری سازمانی,فرهنگ سازمانی,ساختار سازمانی,سازمان مرکزی دانشگاه,ایران}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14767.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14767_03338f7d8faaea16ce51551b34ec988d.pdf} } @article { author = {Forozandeh, Mohammad and Ghanadian, Seyed Mahdi and Hooshmand, Mohammadreza}, title = {Designing a Model for Technology Transfer from R&D to Industry in Defense Industries}, journal = {Innovation Management Journal}, volume = {4}, number = {1}, pages = {133-160}, year = {2015}, publisher = {Iranian Association for Management of Technology}, issn = {2322-5386}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {The transfer of technology makes possible the access to and acquisition of technology to be used effectively for economical and technological growth of industry and the improvement of quality. It is achieved in an organization when there is an integrated and systematic model for it based on technology maturity levels and nature, so that the right technology can be identified, transferred and applied. The purpose of this study is identifying factors affecting the transfer of technology from research and development (R&D) sector to industry in Iranian defense industries and providing a local model for it. For this purpose, after reviewing the literature of the subject and the current models of technology transfer, and interviewing industry experts, the factors affecting technology transfer are categorized in six dimensions of strategy, transferor, technology, transferee, results and achievements and, the method of the transfer. Then, by interviewing and surveying 10 experts, distributing a questionnaire among 40 experts and by using T-test, the effects of these factors on technology transfer are examined in defense industries. Finally, based on the known factors and the interviews, the final and local model of the study is designed. The results show that technology transfer must be taken into account from the beginning of a project feasibility phase. Moreover, cooperation between transferor and transferee has to be maintained in order to promote the level of the transferred elements. The opposed model can contribute to the success of technology transfer projects.}, keywords = {Technology Transfer,factors affecting technology transfer,research and development (R&D),Defense Industries}, title_fa = {ارائه مدل انتقال فناوری از بخش تحقیق و توسعه به صنعت در صنایع دفاعی}, abstract_fa = {انتقال فناوری، امکان دسترسی و کسب فناوری جهت کاربرد مؤثر آن برای توسعه اقتصادی و رشد فناورانه صنعت و بهبود کیفیت و کارآمدی را فراهم می نماید و زمانی در یک سازمان محقق می شود که برای آن مدلی یکپارچه و نظام مند و متناسب با سطح بلوغ فناوری و ماهیت آن وجود داشته باشد تا فناوری درست شناسایی شود، انتقال یابد و بکار رود. هدف این مقاله، شناسایی عوامل موثر بر انتقال فناوری از بخش تحقیق وتوسعه به صنعت در صنایع دفاعی و ارائه مدل بومی برای آن می باشد. برای این منظور، پس از بررسی ادبیات موضوع و مدل های رایج انتقال فناوری و مصاحبه با صاحب نظران و متخصصان صنایع دفاعی، عوامل موثر بر انتقال فناوری در 6 بعد راهبردی، انتقال دهنده، فناوری، انتقال گیرنده، نتایج و دستاوردها و روش انتقال دسته بندی شدند. در ادامه با استفاده از مصاحبه و نظرسنجی از 10 نفر از متخصصان و همچنین با توزیع پرسش نامه در بین 40 نفر از کارشناسان مرتبط و اجرای آزمون تی، تاثیر این عوامل بر انتقال فناوری در صنایع دفاعی بررسی گردید. در نهایت با توجه به عوامل شناخته شده و بر اساس مصاحبه با کارشناسان مرتبط با موضوع، مدل نهائی و بومی این پژوهش طراحی گردید. بر اساس نتایج این پژوهش، انتقال فناوری باید فرآیندی از ابتدای فاز امکان سنجی پروژه در نظر گرفته شود و در کنار آن، تداوم همکاری انتقال دهنده با گیرنده جهت ارتقای سطح عناصر منتقل شده باید مورد تاکید قرار گیرد. بکارگیری مدل این پژوهش می تواند به موفقیت پروژه انتقال فناوری کمک شایانی نماید.}, keywords_fa = {انتقال فناوری,عوامل موثر بر انتقال فناوری,تحقیق و توسعه,صنایع دفاعی}, url = {https://www.nowavari.ir/article_14768.html}, eprint = {https://www.nowavari.ir/article_14768_048d6a3567c3a6a99b8ee4321e71462e.pdf} }